כמה עובדות על ברוקולי

ברוקולי הינו ירק המשתייך למשפחת הכרובים (המצליבים) והוא בעל ערך תזונתי רב לבריאות הגוף.

הברוקולי בעל גבעול עבה ופרחים בצבע ירוק כהה, ודומה מאוד בצורתו לכרובית.

הברוקולי עשיר בסיבים תזונתיים כגון ויטמין C ,B ,E ,K , סידן, ברזל ומינרלים.

רבים נוהגים לבשל את הברוקולי במים לפני האכילה, אך יש יתרונות ומתכונים רבים לאכילה הברוקולי טרי,  כך נשמרים הערכים התזונתיים שלו.

כל חלקי הברוקולי כולל הגבעול ניתנים לאכילה, יש להסיר את העלים ולקלף את השכבה הראשונה של הגבעול.

סלטים מומלצים באתר Xchef  :

·         סלט ברוקולי ועגבניות שרי בצ'ילי

·         סלט ברוקולי טרי וסלק

·         מרק ברוקולי עם עלי תרד וגבינת ריקוטה

·         פשטידת ברוקולי, פסטה וגבינות

 

הידעתם !!!

1.      צריכת ברוקולי מסייעת במניעת סרטן.

2.      ברוקולי מכיל מרכיבים המסוגלים לעקב התפשטות או התפתחות גידולים.

3.      ברוקולי הוא ירק בעל תועלת רבה לבריאות הלב ובריאות העור.

 

מערכת Xchef

x